Nej, det där var ingen fyndig slogan

Jag börjar bli allvarligt less på några helt meningslösa och samtidigt uttjatade formuleringar som ständigt förekommer i vissa branscher.

Nej, ”Se bra UT!” är ingen rolig ordvits, varken för optiker eller fönsterputsare. Såg den så sent som idag.

Nej, det är inte fyndigt att skriva ”X på väg” på bilar eller lastbilar.

Nej, det känns inte fräscht att skriva att ni sätter ”kunden i centrum”.

Snälla.

Försök hitta på något som säger vad ni gör bättre än era konkurrenter istället. Använd er slogan för att positionera varumärket på marknaden. Signalera något kärnvärde som kunderna uppskattar, och som gör att man ska välja er framför någon annan optiker, fönsterputsare eller någon annan som är på väg.

Om 

Webbutvecklare, entreprenör, kommunikatör, drömmare och diversearbetare. Har drivit egna företag i 15 år. Läs mer om mina tjänster på Smidig Webbyrå.